MÅ GOTT!

torsdag 19 augusti 2010

Bryggerier - here we come!

Å herregud vad jag inte har bloggat de senaste dagarna, inspirationen har väl inte funnits helt enkelt. Nåja, arbetsveckan är slut för vår del idag, imorgon drar maken o jag på helg-äventyr och barnen tas omhand av mormor o morfar (vilket de i och för sig totalt lyckats förtränga och de såg ut som fågelholkar när minsta tjejen undrade vilken tid de tänkte hämta henne imorgon!).

Prag blir vårt resemål, jag tror det blir väldigt bra. Jag var först inne på en weekend i Barcelona, tills jag kom ihåg att maken faktiskt inte är särskilt förtjust i sol, värme o bad (å vad ska han med till Thailand och göra kan man ju fundera på då...), och resan är ju faktiskt hans födelsedagspresent. Eftersom öl är ett av hans stora intressen så fick det bli Prag istället, vi flyger ner imorgon förmiddag och jag har bokat ett riktigt mysigt och romantiskt hotell. Från flygplatsen till hotellen har jag fixat transfer bil, för fjuttiga 30 euro blir vi hämtade med egen chaufför och får dessutom en flaska mousserande vin under färden! Sånt gillas!

Maken som fortfarande inte fått veta vart vi ska tycker därför att jag bör packa åt honom eftersom han omöjligt kan veta vad som behövs - eller hur?! Not gonna happen kan jag säga. Om jag är snäll så kommer jag låta bli lura i honom att packa cyklop och raggsockor.

Så, mat, dryck, shopping och bryggeribesök står på agendan (min i alla fall och maken får väl gilla läget). Trevlig helg på er, för det tänker absolut jag ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar