MÅ GOTT!

tisdag 3 juli 2012

Sliter, packar och gråter

I lördags kom jag hem från landet, lämnade över tjejerna till deras far som nu tillbringar några dagar i lugnet med sina döttrar. Dagarna hemma i ensamhet har jag tillbringat med att packa, städa, röja, möblera om och slita som ett djur! Jag förbereder inför fotografering och visning av huset och helvete vad prylar man har som ska plockas undan. Jag lovade tjejerna att jag inte skulle slänga en enda pryl i deras rum utan bara packa ner i kartonger, de måste ges möjlighet att själva gå igenom sina saker tänker jag.

När jag står här och packar undan 20 års relation, 11 års äktenskap och 10 år av barnminnen så gör jag det inte med en klump i halsen - jag gör det med krokodiltårar rinnande nerför kinderna. Det känns som att jag våldför mig min familj och vårt hus! Det känns inte som vårt hem längre utan som ett visningshus, ingenting personligt finns kvar någonstans.

Men...mäklaren kommer nog bli nöjd för huset ser jäkligt stylat ut och borde göra sig bra på foton...bittersweet!

2 kommentarer:

  1. Skickar kramar till dig. Önskar att jag kunde vara till mer hjälp.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Du är stark tjejen!!!!

    SvaraRadera