MÅ GOTT!

fredag 21 maj 2010

Gott?

Jag hade lite tjej-träff här hemma häromveckan (och det bör noteras att det är lite skojigt att kalla oss för tjejer, jag var yngst med mina "närmare 40 är 37", de andra landar nog på närmare eller över 50) och civiliserade vänner som man har så kommer de ju med värdinnepresenter när de anländer. Bl.a en Iittala skål (ni vet en sån där som ser ut som äldre tiders sockerskål) fick jag, fylld med chokladpraliner. Fin skål som absolut pryder sin plats i köket nu, men åter till chokladen; hemgjorda fina tryffelfyllda praliner. Kvalitetschoklad, ni vet. Men, och det var här jag blev lite osäker, de är täckta av flingsalt?! Salt o choklad liksom? Många spännande kombinationer har man j provat sig igenom på senare tid (chili i choklad verkar ju stort t.ex.), men just här så överlägger domaren fortfarande. Jag vete f-n om jag tycker det är gott? Konstigt nog så är skålen snart tom, så det verkar som att det krävs ganska många smakprov för att avgöra......får nog lov att tugga i mig de sista bitarna också - kanske får jag klarhet då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar