MÅ GOTT!

söndag 31 juli 2011

När dröm möter verklighet

Herregud vad vi haft det bra! Har ni inte provat det så kan jag starkt rekommendera att resa på semester med synkad väninna. Vi har haft en fantastisk, avslappnad, energigivande, rolig och helt underbar vecka. Perfekt litet hotell med bra lägenhet, pool och pool-bar direkt vid stranden. Ungarna har sprungit helt fritt och träffat en massa nya kompisar, vid ett tillfälle var de 7 tjejer som hängde ihop hela dagen och badade, lekte och åt glass.

Paret som drev pool-baren är några av de mest fantastiska människor jag träffat och de tog hand om oss och ungarna på ett helt fantastiskt sätt. Som avskedspresent fick jag en flaska äkta grekisk olivolja utav kvinnan, olja som kom från hennes fars lilla olivodling! Olja som jag kommer att ta fram in vinter, hälla på salladen och tänka på denna underbara resa.

Tjing tjong!

3 kommentarer:

  1. Åhh vilken underbar vecka ni har haft. Spännande att resa med väninnan. De skulle jag också vilja testa. Kram kram!

    SvaraRadera
  2. Testa Miss F! Oslagbar upplevelse! Oavsett om man lever i en perfekt relation så blir det ju oftast lite tjafs när man reser med maken, tjafs om vem som ska göra vad etc. För vår del var hela veckan helt okomplicerad, inget tjafs om någonting och allt bara flöt på. Vi har någorlunda liknande sätt att se på uppfostran vilket innebar att det inte var några som helst problem att säga ifrån till varandras barn, så enkelt.... :-)

    SvaraRadera
  3. Tjing tjong, välkommen hem! :)

    SvaraRadera