MÅ GOTT!

tisdag 15 november 2011

Snäll mot mig själv

Jag har fyllt 40 år och blivit firad som jag förtjänar med champagne, renstek, presenter, blommor och choklad. Nu är jag på andra sidan och väntar på att livet ska börja, såsom alla påstår. Under tiden har jag bestämt mig för att vara snäll mot mig själv. I söndags bokade jag en "topp till tå" behandling på lokala spa-anläggningen. Massage, fotvård med massage, handvård inklusive paraffin, ansiktsbehandling med avslutande frans- och ögonbrynsfärgning. I nästan fyra timmar låg jag i behandlingssängen / stolen och blev ompysslad. Jag behövde det och förtjänade det! 

I går var jag och maken på terapi igen, säger bara en sak - mer terapi åt folket! Oerhört avväpnande och eftertänksamt - feel good, helt enkelt! Vi har varit hos terapeuten fyra gånger nu och maken har gått från att må fysiskt illa och se ut som han är på sin egen avrättning, till att avslappnat kunna både prata och skratta. Mirakel sker, mina vänner! Resan är fortfarande bara påbörjad, men än så länge vandrar vi den tillsammans.

Var snäll mot dig själv annars kan du inte vara snäll mot andra!

2 kommentarer:

  1. Mycket glad för er skull vad gäller terapibesöken!!!!

    Kan du "omvända" ett enda par därute med detta (och liknande) inlägg är det värt guld! Önskar att min (fd) man hade velat följa med när det fortfarande var aktuellt.

    Och så härligt med nästan heldag på spa! Klart du förtjänade det!!!!!

    SvaraRadera
  2. Du bjuder verkligen på läsning som är en fröjd för känslorna!

    Kramar

    SvaraRadera