MÅ GOTT!

lördag 24 november 2012

Luddiga lördag

Vaknar vid halv elva tiden och inser att jag somnade på soffan igår kväll, släpade mig i säng vid 3-tiden men har alltså totalt sovit ca 12 timmar. Behövde det säkert men känner mig nu mest som en klubbad oxe. Ni vet när man sovit så hårt att det nästan känns som om någon klippt till en med en tegelsten, den känslan. Den känslan kräver många koppar kaffe för att skaka av sig. Jag är inne på tredje nu.

Sitter nu på min soffa och funderar på vad jag ska hitta på en lördag i november. Ensamhet är generellt inte ett problem för mig. Jag gillar mitt eget sällskap. Idag är jag däremot sällskapssjuk och jag vill göra något tillsammans med någon annan. Ta mig in till stan kanske, strosa runt och titta i affärer. Hoppa in på ett fik och mysa. Middag på nån trevlig restaurang. En drink på Södra Sällskapet. Det skulle jag vilja att lördagen innehöll. Det är bara sällskapet som saknas!

Just idag uppskattar jag inte ensamheten. Inte alls faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar