MÅ GOTT!

onsdag 13 februari 2013

Nu räcker det!

En skilsmässa är en jävla process, en process som aldrig tar slut. Känslor ska hanteras och bearbetas, de ska komma och det är helt naturligt. Jag har sedan jag tog beslutet varit ledsen, förvirrad, sårad, orolig, beslutsam, glad, bekymrad, deprimerad - you name it! Nu är jag arg! Så in i helvetes förbannat arg!! Arg på X som tycker sig ha rätten att kalla mig för fula saker, som talar om för mig vad jag har gjort och hur jag tänkt. Jag har inte annat än medgörligt, med dåligt samvete för beslutet, curlat honom det senaste året. Jag har försökt förklara, försvara och hjälpa till.

Nu räcker det. Om du efter 17 år tillsammans kallar mig för självisk parasit som sticker folk i ryggen då tänker jag inte lyssna längre. Nu räcker det!

1 kommentar:

  1. Du tänker helt rätt, det räcker så, ta hand om dig...
    *kram*
    (även om det säkert kan vara någon slags manlig försvarsmekanism, men man behandlar inte folk hur som helst...)

    SvaraRadera