MÅ GOTT!

måndag 5 juli 2010

Semesterdagar

Hoppade upp ur sängen kl 08.15 (nåja, hoppa var kanske en överdrift..) på med gympadojjorna och en sväng runt bygden. En snabbare promenad kan det nog kallas för i alla fall, vill ju inte chocka de lokala bönderna allt för mycket genom att försöka jogga. Herregud - med mina behag hoppandes för varje steg så skulle de ju bli blinda, stackarna! Ingen hö intagen då inte, och vad skulle kossorna då äta i vinter? Ni förstår ju att det var av ren välvilja för korna som joggande undveks! Lite dusch och sen frukost på det, dagen kändes som att den fått en bra början. Ungarna drog iväg till gården bredvid där det finns jämnårig kompis, hästar, får, hundar och kaniner (fatta att man inte har en chans att konkurrera med det!) och jag tog bilen in till byn (det är knappt att det förtjänar kallas för by tror jag, men det finns ett systembolag, apotek, ett Konsum och en Ica - då är det kanske en by?!) för att handla lite mat. Lite spontant kastade jag mig in på lokala möbelaffären (knappast Ikea!) och råkade bli lite kär i två solsängar. Fram med kortet, lite förhandling om priset och leverans bokad i eftermiddag! Hej hopp så det kan gå. Grilla lite korv med bröd till lunch och sen en cykeltur med skruttisarna. Släkten bjöd på Tacos till middag och övrig tid har tillbringats med en deckare i ena handen och ett glas mousserande rosé i det andra - hektiska dagar med andra ord! Ha!

1 kommentar: