MÅ GOTT!

onsdag 1 december 2010

6 - Min dag

Vaknar med lillfisen i armhålan, varm och snuggligt - med andra ord inte ett dugg lust att kliva upp i kylan. Tjata, tjata, tjata på tjejerna för att klä på sig, få i sig frukost, borsta tänder och packa väskan. På onsdagar har tjejerna hemspråksundervisning i engelska innan skolan börjar så lite extra stress för att krydda morgonen och hinna i tid.

Jobb, jobb, jobb; jag koordinerar en intern traineeutbildning som vi ska dra igång i februari och eftersom jag lämnar landet i två månader så är fullt fokus på att få alla bitar på plats nu. Det håller mig sysselsatt mest hela dagen.

Hämtar tjejerna och tar en sväng förbi ett galet hus i grannskapet för att beskåda julbelysning. De här kända i norrort då de täckt hela huset och trädgården med färglada ljusslingor. Tjejerna kunde inte hålla tillbaka ett "shit" när de såg spektaklet. Å ja, det uttrycket kommer från barnens far!

Hem och fixa middag och tjata om att storskrutt ska göra sin matteläxa.

Gå över till grannen med en påse pepparkaks- och philadelphiaost bollar och önska de lycka till imorgon. Våra grannar är ett par i 60+ årsåldern som ställt upp massor för oss sedan vi flyttade hit, och imorgon ska herrn i huset opereras för lungcancer. Överjävligt och jobbigt och jag ville att de skulle veta att vi tänker på dom imorgon!

Nu ska tjejerna i säng och jag ska krypa upp i soffan med en kopp thé!

Så, en ganska vanlig onsdag i må gott-livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar