MÅ GOTT!

torsdag 2 december 2010

7 - Min bästa vän

Min bästa vän har jag känt i 33 år, vi har alltså känt varandra sedan 1:a klass. Vi har följts åt i livet, vi har gråtit och skrattat ihop och vi finns alltid för varandra. Verkliga livet gör att vi tyvärr inte hörs eller träffas jätteofta just nu, men det gör ingenting. När vi pratar eller träffas så finns den äkta vänskapen alltid där! Skulle någon utav oss behöva hjälp mitt i natten skulle den andra utan tvekan ställa upp.

Vi har bråkat om killar i tonåren, vid ett tillfälle handgripligen så örhängen rök. Vi har billuffat genom Europa tillsammans och vi har firat otaliga midsommar- och nyårsaftnar tillsammans, först utan och sedan med familjer. Våra barn är födda med ganska exakt ett år emellan, så fyra barn på fyra år. Det roliga är att även våra fyra döttrar har hittat en relation som funkar trots att de träffas väldigt sällan.

Vi vet saker om varandra som ingen annan i hela världen vet och när vi är 85 kommer vi förmodligen sitta på vårdhemmet tillsammans, dricka portvin och skratta åt gamla minnen!

Min bästa vän är som en syster för mig och jag älskar henne som en sådan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar