MÅ GOTT!

lördag 4 december 2010

8 - Ett ögonblick

Ett ögonblick som fastnat i minnet är dagen innan jag skulle på slutintervju för mitt nuvarande jobb. Jag visste under hela processen att detta kunde vara mitt drömjobb och att det var menat för mig. Kvällen innan jag skulle iväg och träffa ägaren som hade det slutliga beslutet stod jag ute på baksidan och funderade en del på hur jag skulle förbereda mig för intervjun. Jag tittar upp och ser ett stjärnfall, tog ett par djupa andetag och log för mig själv. Det där stjärnfallet övertygade mig; jobbet var mitt!

Lugnet i den vetskapen gjorde det möjligt för mig att gå in i mötet med denna ganska kända affärsman, skaka hans hand, se honom in i ögonen och deklarera; "-Jag har bara ett enda syfte med detta möte och det är att övertyga dig om att här är mitt jobb, vilka förväntningar har du på mötet?"

3 kommentarer:

  1. Vilken häftig kommentar, förstår att du fick jobbet.

    SvaraRadera
  2. Tack Madlar! Jag kan själv tänka tillbaka ibland och undra om jag verkligen var så framåt, men det var jag verkligen! Jag önskar att fler kvinnor / tjejer vågade spotta upp sig lite ibland och tro på sig själva. Vi är generellt alldeles för dåliga på att framhäva vad vi är bra på...

    SvaraRadera
  3. Coolt. Riktigt coolt. Fast jag hade anställt dig oavsett stjärnor.=)

    SvaraRadera