MÅ GOTT!

söndag 1 april 2012

Headache from hell!

I torsdag gjorde jag en lumbalpunktion, ett sk. ryggmärgsprov. Det är något jag fasat länge då tanken på att någon ska sticka en nål i ryggen på mig får mig att kräkas lite..jag tackade till och med nej till ryggmärgsbedövning under mina förlossningar pga rädslan.

Nåja, provtagningen gick över förväntan bra, riktigt duktig läkare som utförde den och det gjorde knappast ont. En av effekterna är att vissa kan få huvudvärk efteråt. Gissa om jag är en utav de "vissa"..?! Helvete vilken pannknack jag har haft sedan fredag! Det känns bättre i liggläge så här ligger jag...fullproppad med Citodon i horisontalläge. Det sägs att huvudvärken kan sitta i upp till en vecka, ni kan väl hålla tummarna för att jag slipper ligga här i fyra dagar till, det börjar bli tämligen trist att stirra på taket!

2 kommentarer: