MÅ GOTT!

söndag 29 april 2012

Tårar, känslor och reaktioner...

Jag är utbildad i att hålla så kallade svåra samtal. Jag har otaliga gånger suttit med människor och levererat dålig information. Jag har sagt upp mer än 60 personer under mina yrkesverksamma år. Men...idag har jag haft det svåraste samtal jag någonsin upplevt. Ett samtal som jag så gärna sluppit och som jag inte önskar min värsta fiende behöva uppleva. Ett samtal som trots det var nödvändigt och som jag planerat för ett tag nu. Ett samtal som ändå gick helt ok men som kommer att kräva att jag fångar upp reaktioner en bra tid framöver.

Idag har jag suttit med mina älskade, älskade döttrar och tvingats tala om för dom att deras mamma och pappa ska skiljas.

Sorg i hela mitt hjärta. Sorg över att något man tidigare trott på inte är vad det varit. Sorg över att behöva såra min man och sorg över att behöva utsätta mina barn för denna process. Sorg i kombination med en stor lättnad. Lättnad över att jag tagit rätt beslut och lättnad över att jag ändå har tagit tag i detta. Väldigt blandade känslor med andra ord......

5 kommentarer:

  1. Kram
    det verkar vara en jobbig dag för fler av oss idag,
    fast på olika sätt
    Det kommer att bli bra för dig och de dina,
    jag vet inte när, men det blir bättre - till slut

    SvaraRadera
  2. Hade läst detta mellan raderna/gissat att det var på g.
    Har aldrig gått igenom en skilsmässa, men har en syster som går igenom det just nu. Där är problemet att hon flyttar hem till Sverige och som det ser ut nu stannar dottern kvar hos sin pappa. 170 mil härifrån.:(

    Stor kram till dig som vågar ta steget. Starkt att våga. It can only get better.

    SvaraRadera
  3. Helena - tack för kram och fina ord!
    Chrissan - tack även till dig. Jobbigt för din syster, att behöva flytta så långt ifrån sitt barn förstår jag måste vara ett oerhört tufft beslut. Styrketankar till din syster!

    SvaraRadera
  4. Har som Chrissan anat att detta har varit på gång. Har inte heller genomgått en skilsmässa. Men jag önskar verkligen att ni alla går ur detta starka till slut.

    Stora varma styrkakramar till dig, så du kan dela med dig till döttrarna.

    SvaraRadera
  5. Önskar dig all lycka i din nya framtid.
    // Elisabeth

    SvaraRadera