MÅ GOTT!

fredag 14 september 2012

Skulder, pengar och nya tag

Har idag varit på banken och skuldsatt mig upp över öronen. I gengäld fick jag idag nycklarna till min alldeles egna lägenhet, en lägenhet som ska målas lite i helgen för att vara redo för flyttlasset som går på torsdag.

I samma ämne, pengar, kan jag konstatera att det är just pengar som kommer bli konfliktämnet i den här skilsmässan...tyvärr! Å andra sidan, hellre att att vi bråkar om pengar än om barnen. Lite så. Tid hos bodelningsman ska bokas snarast så att det blir rätt o riktigt, enligt lagstiftning. Soon to be X har nämligen egna idéer för hur han ska kompenseras för att jag alltid, under vårt äktenskap, gjort av med mer pengar än vad han gjort. Sen att det oftast är pengar som lagts på barnens kläder, skor, julklappar, kalaspresenter etc etc...verkar han inte riktigt greppa. Men, ilskan ska ut någonstans och just nu väljer han att lägga energin på just pengarna. Det är ok och kommer att lösa sig även det....

1 kommentar:

  1. Det blir nog bra att få opartiska ögon på det där, viktigt att båda känner att lag och ordning följs, hur orättvist det än må verka i stunden...
    Önskar dig starka armmuskler i helgen så du orkar måla.

    SvaraRadera