MÅ GOTT!

tisdag 4 januari 2011

Ut på äventyr

Imorgon packar vi bilen och drar norrut, först till ett ställe som ligger vid floden Kwai där vi ska bo i några slags lyxigare tält i djungeln. Sedan vidare till en stad som heter Ayt...nånting. Jag kallar den för Ayatolla, men det är helt galet. Nåja, staden ska ha varit landets huvudstad fram till 1700-talet nån gång och mycket fint ska finnas att se. Tanken är att vi ska vara tillbaka på Söndag.

Här i Thailand kör de som galningar och dessutom på fel sida vägen (som tur var är ju min engelske make van vid det). I Thailand kan de inte rita korrekta kartor, det ingår liksom inte i landets kultur att rita kartorna efter verkligheten. Jag ska vara kartläsare och det brukar alltid sluta med att jag och maken blir så jävla osams att vi fräser åt varandra.

Har ni hört av mig på ett par dagar efter Söndag så har vi kört vilse. Jäkligt vilse. Barnen har packat vatten och smörgåsar "utifall vi kör vilse, mamma!" Hm, inte så tokigt tänkt faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar