MÅ GOTT!

fredag 24 augusti 2012

Allt eller inget!

Lite så funkar jag, allt eller inget! Jag är ingen mellanmjölks-människa liksom. Så när jag är av är jag helt av, och när jag är på då är jag 110% PÅ! Jag är även av den fullkomliga övertygelsen att saker o ting oftast sker med en mening och att det oftast är bäst att bara "go with the flow!"

Så, när jag nu sitter här och tänker att jag de senaste åren har tagit tag i två utav de tre stommarna i livet, nämligen hälsan och familj/relation genom bl.a viktoperation och separation - så är det väl dags att ta tag i den tredje. Jobbet.

Nu visar det sig att jag får lite hjälp på vägen just kring den biten. Företaget jag jobbar på har bestämt sig för en annan strategi. Något som innebär att jag inte längre passar in i organisationen. Ägaren informerade mig häromdagen att de vill gemensamt komma överens med mig om att vi ska gå skilda vägar. "Gemensamt komma överens" innebär att de har full koll på att de inte har arbetsrättsliga grunder att säga upp mig på, vilket i sin tur innebär att jag idag informerat dom om hur jag ser att upplägget ska se ut. Det blir bra det här! Hur det än blir, så blir det bra...

2 kommentarer:

  1. Klart det blir bra. Du får se det som din chans!

    SvaraRadera
  2. En chans att göra något nytt! Klart det blir bra.

    Kramar

    SvaraRadera