MÅ GOTT!

torsdag 16 augusti 2012

När saker faller på plats!

Ikväll firar vi med champagne här i huset, soon to be X-maken och jag, tillsammans skålar vi för att vi idag skrivit kontrakt på husförsäljningen. Bara det att han och jag kan stå tillsammans i köket, höja glasen och konversera är så gigantiska steg framåt i den här processen att det är galet. Jag är så glad över att han släppt ilskan och hittat någon slags harmoni i det här. Han skrev dessutom på för en lägenhet i morse, så även det skålade vi för. En jättefin lägenhet som ligger i samma område som jag kommer att bo i, tillräckligt nära för att vara praktiskt och bra för barnen men fortfarande tillräckligt långt ifrån för att vara bekvämt för oss vuxna.

Efter ett skakigt dygn med bara ett par som la bud på utgångspriset så var det gudskelov ett par till som gav sig in i leken i morse. De började med att öka 125 000 i första budet och sen rullade det på ett tag. Slutade med att första paret la sig högst och vi har nu skrivit kontraktet. Vinsten ger mig och soon to be X en rejäl ekonomisk buffert att dela på, även efter insatser i nya lägenheter. Skönt! Det ger oss båda en viss trygghet i framtiden.

Sen höjer jag även glaset för mig själv för att jag helt oplanerat, oförhappandes hittat en väldigt fin guldkant i livet. En makalöst fin guldkant!

3 kommentarer:

  1. Så skönt! Grattis till försäljningen av huset och grattis till att du och exet kan skåla tillsammans.

    SvaraRadera
  2. Härligt! Grattis till allt! Speciellt till din guldkant.

    SvaraRadera