MÅ GOTT!

fredag 5 oktober 2012

Det nya livet

Mitt nya liv har börjat. Livet där jag har barnen varannan vecka och de andra veckorna får fokusera på att aktivera mig för att inte sakna ihjäl mig. Just nu flexar vi lite däremot så även nästa vecka, vilket egentligen är X's vecka, kommer jag att ha dom hos mig onsdag - fredag. Vi försöker hitta lösningar för att hjälpa varandra med bokade resor och jobbaktiviteter, det känns bra att vi kan ha den kommunikationen.

Den andra, sk "barnfria" veckan har jag mest tillbringat med att fixa i lägenheten, Det är mycket nytt man får prova på som skild kvinna; tapetsera, koppla lampor, skruva upp hyllor med hjälp av gipsexpanders etc etc. Jag har inte tummen mitt i handen som tur är, och tycker att det är skönt att veta att man klarar det mesta - om man bara vågar prova! Sen kör jag lite på devisen att det mesta går att ordna med byggsilikon och gipsskruv!

Nu har jag och tjejerna fredagsmys med kanelbullar och saft...eller ja, det är vin i mitt glas. Det känns som att även de landat i vårt nya hem och trivs ganska bra, oerhört skönt att se dom acklimatisera sig till det nya.

2 kommentarer: