MÅ GOTT!

tisdag 30 oktober 2012

Testa nya saker

Att prova nya saker och nya vägar i livet ska ju vara bra för synapserna i hjärnan påstås det...Jamen då så. Då har jag nu provat lite nya saker;

1.När jag ringde X i hans hem kl 21.30 igår för att fråga om tjejernas gympaskor så var det en kvinna som svarade. Det var nytt för mig! Vi pratar alltså om en X som i månader gått omkring som den största martyr som går i ett par skor, en X som varenda gång jag befunnit mig i närheten har sett ut som sju svåra år och "det är sååååå synd om mig"! (sen att bekanta och vänner berättat att när jag inte varit i närheten så har han sett allt annat än olycklig ut är en annan sak). Den X:en hade alltså igår kvinnligt besök i sitt hem, som han dessutom tyckte var lämpligt svarade i hans telefon. Efter att jag lagt på luren var jag tvungen att stanna upp. Stanna upp och känna efter - "hur kände jag inför det här?". Två reaktioner kom som ett brev på posten; Först; oerhört lättat och glad för hans skull över att han uppenbarligen träffat någon som han ville bjuda hem en måndagskväll och jag hoppas verkligen att det är någon som är rätt för honom. Sen: så fullkomligt, skogstokigt förbannad över att han låter denna kvinna svara i hans telefon då en av våra döttrar endast 20 minuter tidigare försökt ringa samma nummer. Det hade alltså lika gärna kunnat vara en av mina tjejer som bemötts av en kvinna i andra änden av telefonen när de försöker ringa sin far. Det är F-N inte ok någonstans!!! Inte nu. Inte på det sättet. Den åsikten delgav jag min X idag när vi träffades hos mäklaren. Ett besök som leder mig till nästa sak jag idag provat för första gången;

2. Idag har jag under ca 3 timmar kunnat benämna mig själv miljonär! Förmodligen för både första och sista gången. Under ett par fjuttiga timmar, innan banken gick in och gjorde det de skulle, så kunde jag stoltsera med drygt en miljon kronor på kontot. Sen att skatteverket ska ha en stor bit av kakan också försöker jag förtränga. Hårt!

Mina synapser har utvecklats hårt det senaste dygnet med andra ord. Kan räcka ett tag nu...om ni frågar mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar