MÅ GOTT!

onsdag 10 oktober 2012

Resa, landa och vänner

Man vet att man är känslomänniska när man blir tårögd av att skriva en inbjudan till sina vänner. Vänner som är ovärderliga för mig och som jag nu vill ge tillbaka till.

"Underbara, fantastiska vänner!


Att leva är att resa, att ständigt vara på väg. Ibland går man vilse och ibland är man tvungen att stanna upp en stund för att se åt vilket håll man ska gå. Ibland är man tvungen att be om hjälp för att hitta vägen och ibland räcker det gott med att veta att någon följer en längs stigen som sällskap.

Ibland stormar det rejält under resans gång och då är det extra värdefullt att veta att hjälp finns inom räckhåll om man behöver det. Att om man ropar på hjälp så har man människor runt omkring sig som skulle släppa allt för att komma till undsättning! Tillslut hamnar man någonstans som förhoppningsvis känns som hemma, hemma i kropp och själ och man får möjlighet att stanna och vila upp sig en stund innan nästa resa börjar.

Jag har gjort en oerhört tuff resa det senast året, det har stormat rejält och jag har många gånger funderat på om jag är på rätt väg överhuvudtaget. Ni, just ni kära vänner, har funnits i min närhet och följt mig på stigen. Ni har lyssnat, stöttat, ifrågasatt, bekräftat och bidragit med både boenden, goda råd och skratt. Det är jag så oerhört tacksam för! Nu har jag hittat hem! Jag har landat med ro i själen och mår bättre än jag gjort på väldigt länge.

Därför vill jag fira! Fira att jag har landat, fira att jag har så fantastiska vänner, fira att jag har flyttat in i nytt boende och fira (lite grann i alla fall) att jag har den stora ynnesten att få bli ett år äldre. Stanna upp och fira innan jag tar mig an nästa resa, vad den nu än må bli.

Så, den 10 november kl 18.00 är ni välkomna hem till mig på vad vi väl kan kalla FIRANDE! Vänner, tjejer, kvinnor - låt oss fira styrkan i vänskap och vad den betyder för oss alla under resans gång. Låt oss dricka champagne, skratta högt och länge och dansa på bordet om vi känner för det!

OSA senast 31 oktober och sängplatser finns för den som stupar av champagnedrickandet och dansandet."


1 kommentar: