MÅ GOTT!

söndag 6 januari 2013

Det nya och bättre

Bestämde mig ju tidigt under 2012 att 2013 ska bli ett bra år och hittills känns det som att året har börjat på helt rätt sätt! Har tillbringat två dagar på innebandycup med mina fantastiska döttrar. De kämpar, sliter och deltar i ett underbart lag. De har roligt och vi föräldrar har roligt tillsammans på läktaren. Som det ska vara inom idrott helt enkelt. Imorgon är sista dagen på cupen och jag sladdar iväg till grannstaden för att återigen heja på bästa, finaste laget. Detta trots att det egentligen är X vecka med barnen och han är också på plats. Så skönt att vi kan umgås i dessa sammanhang och att jag får möjligheten att se mina finaste flickor spela utan konflikter och infekterade diskussioner.

På tisdag kliver jag in på ny arbetsplats! Spännande, nytt, läskigt, utmanande och roligt. Jag kliver in i ett kortare konsultuppdrag på tre månader vilket känns som helt rätt lösning just nu. Jag får möjlighet att känna på en helt ny sorts organisation, jag ska utföra ett uppdrag och jag har möjlighet att lyfta dubbla löner under tre månader. Något som ger mig andrum och kanske även möjlighet att ta lite längre ledigt över sommaren sen. Vad som händer sen får man väl se...tänker jag! Det ordnar sig - det brukar göra det!

3 kommentarer:

  1. Lycka till på nya jobbet!

    SvaraRadera
  2. Lycka till med nya jobbet! och nya livet! :-)
    Nu har jag läst i kapp.. ;-)
    Känner igen mig i mycket, har oxå separerat, bytt jobb, bytt liv och karl! :-)
    Och fått ett par sladdbarn..;-)
    2012 var ett skräpår, för många! Och 2013 ska bli såååå mycket bättre! :-)

    SvaraRadera
  3. Lycka till med nya jobbet, nya året och allt annat!

    För min egen del tycker jag att 2012 har varit ett helt ok år, med toppar och dalar. Men det finns utrymme för 2013 att bli ännu bättre!

    Kram!

    SvaraRadera