MÅ GOTT!

söndag 30 december 2012

Titta i backspegeln...

Imorgon är sista dagen på 2012. Jag har som sagt för vana att göra lite "månadsbokslut" innan jag vänder blad i kalendern till ny månad. Nu känns det som att det är läge för ett helt "årsbokslut". Ett bokslut eller titt i backspegeln om man hellre vill som känns viktigt att göra innan jag blickar in i framrutan. Framrutan som består av 2013. Ett år som jag sedan länge bestämt ska bli ett riktigt, riktigt bra år för min del. 2012 har nämligen till stora delar varit ett förbannat "bajs-år" för min del. Mycket bra, positivt och fint har hänt också och de delarna väljer jag att nu ta med mig. Ta med mig in i det nya året.

Lämnar bakom mig;
Äktenskap
Kris
Gråt
Känslostormar
Flytt
Såra mina barn genom livsförändring de inte valt själva
Nuvarande arbetsgivare
Lögnare
Besvikelse över X beteende
Ensamhet i tvåsamhet
Energi-tjuvar i mitt liv
Diagnos på obotlig neurologisk sjukdom
Cigaretter 

Tar med mig:
Nya och gamla vänner
Fina relationer
Ny arbetsgivare
Mina barns kärlek och min kärlek för dom
En känsla av att allt är möjligt
Ensam i ensamhet & vara bekväm med det
Inre mental styrka som slår det mesta
Viljan att hitta fungerande relation med X
Livslång medicinering mot obotlig sjukdom
Tro
Hopp
Kärlek

Imorgon åker jag hem till min allra bästa väninna med familj för nyårsfirande som kommer präglas av god mat, god dryck, kärlek och skratt! Lämnar därmed skit-året 2012 bakom mig i de finaste av omgivningar, men framförallt blickar jag fram mot 2013 i det bästa sällskapet och i den mysigaste miljön. Det bådar gott för framtiden tänker jag!


Gott slut och gott nytt till er alla!

"Låt framrutan vara större än backspegeln" - Olov Röhlander 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar