MÅ GOTT!

torsdag 10 juni 2010

Älskade ungar

Imorgon är det skolavslutning, den allra första för yngsta och den andra för den äldsta. Mina fina, fina tjejer slutar alltså Förskoleklass och Ettan imorgon. Vi räknar med regn, falsksång, trafikkaos, tårar i ögat, blommor, presentöverlämning till fröknar och sen lite mer regn förstås. Jag sitter här och förundras över att mina små fina, fina flickor som ju föddes igår, ska på skolavslutning imorgon. Visst är det konstig? Älskade barn, herregud som hjärtat sväller över när jag tittar på mina fina, fina (just nu sovandes) skruttisar!

3 kommentarer:

  1. Åren går fort.
    Jag gråter alltid när jag sjunger Den blomstertid.
    Det känns magiskt.

    SvaraRadera
  2. Skolavslutningar är magiska, vackar och..rätt långa:)
    Ha en fin dag i morgon !

    SvaraRadera
  3. Tack för kommentarerna Ting o Huskatt. Nu är det överstökat och herregud vilket kaos. Skolan hade liksom ingen plan B för regn, och ja jösses vad det regnar. Nåja två blöta och lyckliga tjejer och en mamma med tårar i ögat och blöta fötter blev resultatet.

    SvaraRadera