MÅ GOTT!

tisdag 1 juni 2010

Dubbelkokt?

Helt klart inspirerad av den däringa fisförnäma kärringen i Bromma (f-n, börjar ju känna mig som en riktig stalker!) så har jag beställt två provveckor av Matkomforts lådor. Fantastiskt spännande att packa upp lådan i söndags för att se vad vi förväntas äta för middagar den här veckan! Nåja, idag serverades i alla fall en sallad med bulgur, stekt sidfläsk, sparris (som var i storlek morot!) och kokt ägg. Jäklar vad jag skrattade åt mig själv när jag glatt kastade i äggen i kastrullen med kokande vatten för att sen läsa vidare i receptet, "skala och dela äggen" Hm, hjärnkontoret gick på högvarv här...de måste ju glömt skriva dit att man ska koka dom först?! Drygt en minut senare började jag klia mig i huvudet och fundera...de kan väl inte ha?! Vänta lite här nu, upp med äggen ur kastrullen (aj, varmt!) och knacka lite försiktigt på ett, jo se på f-n; de fantastiska kockarna på Matkomfort har redan kokat mina ägg! Vitsen med hela idéen är ju visserligen att det ska vara snabbt och smidigt att få middagen på bordet, men här kan jag kanske tycka de gick aningen för långt. :-D Det höll på att bli väldigt hårdkokta ägg i det här hushållet idag.

2 kommentarer:

  1. Hahahahahahaha! Äggen måtte blivit gröna, eller?

    SvaraRadera
  2. Nja, de hann inte ligga i kastrullen så länge så det var ingen fara. Riktigt god sallad blev det i alla fall!

    SvaraRadera