MÅ GOTT!

onsdag 30 juni 2010

Merförsäljning

Vi har städhjälp, skäms jag inte ett dugg för. Städa och byta lakan i sängen är något av det tråkigaste jag vet och både maken och jag jobbar mer än heltid - jag tillbringar alltså hellre min lediga tid med tjejerna än på städning. Så varannan vecka kommer min underbara "Rut" och städar hela huset samt byter lakan i sängarna. Hon ringde i förrgår (dan före hon skulle komma) och undrade om hon skulle ta med sig sin man också, han är tydligen fönsterputsare. Hm, jag fattade vinken och tackade ja till den extra servicen (kan inte påminna mig om att jag någonsin har putsat alla fönster i det här huset sedan vi flyttade in faktiskt...). Så, igår kom jag inte bara hem till ett rent och snyggt hem, jag såg helt plötsligt ut genom fönsterna också! Shit, vilken skillnad!

2 kommentarer:

  1. Nej fy, dåliga dåliga dig som hellre är en glad mamma som leker än en skrikig mamma som är för trött för att existera! Må du brinna i den eviga skärselden för detta:-P

    Själv är jag extremt bitter för att jag bor för litet för att kunna få till städhjälp- inte ens med bästa vilja i världen kan man fylla städbolagens minimitid i min pytteskokartong...

    *och ja-jag är för snål för att betala även för de timmar de INTE städar=(*

    SvaraRadera
  2. Skärselden - here I come! Nu tror jag i och för sig att jag hamnar där även utan städhjälp... ;-)

    Har du ingen granne du kan slå dig ihop med så att ni kommer upp i minimitid de kan kräva? Jag har turen att anlita ett "enmans-bolag" så hon är inte så petig med minimitider etc. :-D

    Må gott!

    SvaraRadera