MÅ GOTT!

lördag 19 februari 2011

Prestationsångest!

Morgonens länk från bästa Mona gör att det ramlar in lite mer folk än vanligt här i min hörna - hej på er!

Inser att jag inte skrivit något inlägg sedan i måndags och prestationsångesten kom därmed som ett brev på posten. Men, men just den här veckan har bloggen inte prioriterats. Min hjärna brann upp i måndags och verklighetens krav gav mig svår andnöd i tisdags. Jag har alltså tillbringat två månader utan att behöva passa en tid, utan att behöva ta ett enda beslut (annat än om man ska åka till stranden eller hänga vid poolen) och utan några som helst krav på kontroll.

Nu är vi tillbaka i verkligheten igen och jag måste ha koll på ungarnas gympaväskor, läxor, kalasinbjudningar, träningar, matsäckar, tider etc etc. Så lite jobb på det. Som sagt, i tisdags fick jag lite svårt att andas - ska det vara så här? När stannar hjulet? Jag vill kliva av.

1 kommentar:

  1. Usch. :-/ Sitt ner och gör en lista. Funkar alltid. ;-)
    Nej men allvarligt, så skall det inte kännas när det är livet som är nu som är grejen, själva nuet skall inte kännas som om det tar livet av en!

    Lycka till!

    SvaraRadera