MÅ GOTT!

måndag 14 februari 2011

Slut i rutan

Herregud! Första dagen tillbaka på jobbet och jag tror min hjärna brinner. Jag var lugn och avslappnad ända fram till lunch, sen kom verkligheten i kapp mig.

Lite roligt var i alla fall reaktionerna från kollegor på mitt utseende. 18 kg mindre, tämligen brunbränd och solblekt hår gjorde att min chef stirrade i nästan 20 sekunder innan hon utbrast - "jag såg helt ärligt inte vem det var!"

Inte alla vet om att jag viktopererat mig så jag körde med "jodå serru, jag rekommenderar den där Barbie-drogen - den funkar för mig!" eller också "visst, jag har levt på öl i två månader - det ger resultat. Nu ska jag bara lägga in mig på rehab!"

Ärligt menade komplimanger har jag naturligtvis inget emot, men nyfikna och fräckt personliga frågor ställda av kontorets skvallertanter besvarades på ovan sätt!

Alla hjärtans dag har jag och maken firat genom att gräla rejält...... Nåja, vi får väl visa vår kärlek någon annan dag istället.

6 kommentarer:

  1. Superbra att hålla skvallertanter kort! High five!!!

    Oj, gräla, antar att det är kylan som fått era hjärnor att frysa till. Ni kommer tina, lovar!!

    ....och så får du ett ♥ av mig såklart.

    SvaraRadera
  2. Vad härligt med kommentarer som att de faktiskt inte kände igen dig! Det måste man ju ta som positivt, för 18kg mindre måste väl ändå vara underbart!!
    Bra jobbat!
    De sura gliringarna tycker jag bara du ska låta passera...uppenbarligen inga sympatiska människor!

    /SuperSuraSilverSara
    http://supersupersurasilversara.blogspot.com/

    SvaraRadera
  3. Gud så roligt att höra att du mår bra och att allt verkar gå fint...
    antar att du längtar tillbaka nu när du fastnat i vardagen och snön igen va'?
    kram

    SvaraRadera
  4. Avundsjuka människor är bittra människor.
    Jag är avundsjuk på din resa...men inte bitter!
    Så det där stämde ju inte då...

    (och tar du bort ordverifieringen blir Sus glad!)

    SvaraRadera
  5. Miss Furie; tack för hjärtat! Maken har rest i jobbet den här veckan och lite tid ifrån varandra var nog precis vad vi behövde. :-)
    Chrissan; Tack, det var precis vad det kändes som "cool comeback!"
    Super Sura; tack och välkommen hit!
    Helena m 4; tack och du kan hoppa upp och sätta dig på att vi längtar tillbaka. Ska det vara så här?
    Sus; ordverifiering borta, visste inte ens att jag hade det här... :-S

    SvaraRadera