MÅ GOTT!

söndag 6 mars 2011

Bortkastad helg

Usch, jag är inte glad just nu. Våren är på gång, solen skiner och fysiskt mår jag bättre än på många år. Trots detta känner jag mest för att dra täcket över huvudet och bara gråta. Jag brukar vara ganska jämn i humöret men på vårkanten kan jag ibland känna mig lite låg. I år känns det värre än vanligt och dessutom som att det kommit lite väl tidigt. Jag har varken lust eller ork att göra nånting och helgen känns som att den varit helt bortkastad.

Imorgon ska jag iväg för att testa nya gymkortet för första gången och jag hoppas att lite fysisk utmaning hjälper även mot det psykiska.

2 kommentarer:

  1. Usch jag känner mig också rätt så svajig men håller mig på mattan och ingen märker något, tror jag.

    Jag tror att själva omställningen från långsemester till vardag blir så tydlig. Alla tycker du borde var pigg och utvilad men det är själva kontrasten som gör så stor skillnad. Jag förstår dig till fullo.

    Jag står vi din sida och hejar fram dig till sommar och bättre tider...

    Lång vänskaplig kram!!!

    SvaraRadera
  2. Tack vännen!
    Jag tror du har helt rätt, antiklimax efter att ha kommit hem känns tufft - man förväntas absolut vara pigg och utvilad och kasta sig rakt in i verkligheten igen.

    Stor kram även till dig som känner dig svajjig, vi håller ut och tror på ljusare tider framöver!

    SvaraRadera