MÅ GOTT!

lördag 9 april 2011

JAAAA!

07.45 samlades vi för tjejernas innebandy-open idag. Tre matcher i tre olika hallar. Första matchen var de knappt vakna, snurrade mest omkring som zombies (och det har jag full förståelse för, det kan inte vara bra att springa så tidigt en lördagsmorgon). De andra två matcherna rockade de! Vi föräldrar skrek halsarna hesa och tjejerna växte stolta med leenden på läpparna. Applåderna har gjort att mina händer känns som blåmärken, men bilden av skruttisarna ståendes på stora plan med fina medaljer runt halsen gör det värt det.

Duktiga, duktiga tjejer och mycket mallig mamma!

2 kommentarer:

  1. En medalj är helt klart värd en hes hals!

    SvaraRadera
  2. Absolut! Med min egna "totalt-noll-intresse-för-någon-som-helst-sport"- uppväxt trodde jag aldrig att jag skulle stå på läktaren och vara en sån där gastande lagmamma. Men, ibland förvånar man sig själv och i det här fallet skulle jag inte vilja vara utan dessa tillfällen. De är så jäkla duktiga, hela laget! Dessutom tror jag stenhårt på lagsporter för tjejer, jag tror det är skitnyttigt för dom att lära sig samarbete och laganda! Oj, nu blev det nästan ett helt inlägg här... Må gott!

    SvaraRadera