MÅ GOTT!

fredag 29 april 2011

Mitt hjärta brister

Pratade med en god väninna igår, en väninna jag inte pratat med på ett tag. Hon berättar att de haft en tuff vinter och vår med sin yngsta son. Han är tre år och visar, enligt henne, ganska tydliga tecken på autistiska symptom. De har slagits med BVC, barnläkare, talpedagoger och BUP och nu väntar de på en neurologisk utredning på Huddinge Sjukhus.

Sonens tillstånd påverkar hela familjen, då kommunikation och tålmodighet blir svårt för alla. De lider och mår dåligt som familj, det sliter på föräldrar och syskon. Huddinge har 8-10 månaders väntetid innan de får komma på utredning! Usch, mitt hjärta brister; för sonen och för hela familjen. Ovissheten är nog det värsta för alla just nu, men oavsett vad resultatet av utredningen blir så känns det inte värdigt att utsätta dom för denna väntan.

Det sätter mina egna "kämpa-med-trotsig-7-åring-problem" i perspektiv och jag skickar styrketankar till min väninna och hennes familj.

2 kommentarer:

  1. Usch vad jobbigt för dem!

    SvaraRadera
  2. Perspektiv är nyttig. Fy vilken jobbig situation familjen är i.

    SvaraRadera