MÅ GOTT!

tisdag 26 april 2011

Ny magsäck, nya upplevelser

Jag har precis lagt min första påsk som viktopererad bakom mig. En påsk som vi har tillbringat med att vara aktiva, både inomhus och utomhus. En påsk som inte har bjudit på varken sill, ägg eller godis i sjuka mängder. Vi valde en alternativ lösning och bjöd på grillad kyckling och bulgursallad på påskafton, supersmarrigt och ingen verkade sakna sillen eller laxen.

För första gången på 20 år lämnar jag en påsk bakom mig utan att ha ångest över mat- och godisintag! Jag har ätit både god mat och lite godis, men i normala mängder. Känslan av att kunna ta en eller två bitar godis eller choklad och sen vara nöjd är helt oslagbar. Vågen visar varken plus eller minus denna vecka och jag är jättenöjd, med påsken och livet!

1 kommentar:

  1. Jag har ju jobbat hela påskhelgen...ingen påskmiddag för mig. Inte så mkt godis heller som jag brukar trycka i mig...alltid nåt.:)

    SvaraRadera