MÅ GOTT!

måndag 13 juni 2011

Att gå skilda vägar, igen.

I mitt jobb hamnar jag ibland i situationer där jag måste ta tuffa samtal och förhandlingar, situationer där det resultatet måste bli att arbetsgivare och arbetstagare ska gå skilda vägar. Att landa en sån process på ett positivt, humant och, för båda parter, lyckat sätt är en konst. En konst som jag konstigt nog är oerhört stolt att bemästra. Jag har under mina yrkesverksamma år fått mer än en stor kram och kommentarer som "tack snälla X, det här var det bästa som hänt mig!" Det händer oftast inte i första mötena, människor tar sig igenom förändringsprocesser på olika sätt, men i alla processer har jag fått liknande reaktioner - förr eller senare!

Att på ett positivt sätt avsluta en yrkesmässig relation är det absolut bästa sättet att vårda sitt varumärke som företag. Jag har idag åter bevisat att jag är jävligt duktig på varumärkesvård!

3 kommentarer:

  1. Kanske ber dig om tips om det där någon dag.;)

    SvaraRadera
  2. Absolut Chrissan! Tydlighet, empati och lösningsorienterat förhållningssätt är nyckelord. :-)

    SvaraRadera
  3. Det måste vara en underbar känsla! Både för dig som arbetsgivare, och för den som lämnar företaget. Att skiljas positivt och förhoppningsvis känna tillförsikt för det nya som väntar.

    SvaraRadera