MÅ GOTT!

lördag 11 juni 2011

Att gå skilda vägar

Idag har jag fått veta att en vän och hennes man har bestämt sig för att skilja sig. Lite chockartat då jag verkligen inte uppfattat några sådana signaler. De har väldigt lugnt och sansat, gemensamt, kommit fram till att de inte älskar varandra längre. De är varandras bästa vänner, men kärleken finns inte kvar. De har därför bestämt sig för att inte vara gifta med varandra längre. Ett oerhört modigt och moget beslut och efter att chocken lagt sig så kan jag inte annat än önska dom båda lycka till i sorgeprocessen. Även om ingen sviker eller lämnar så är det fortfarande en sorg att det man trodde på inte funkar. Jag vet att de kommer hantera processen bra och att barnen inte kommer att komma i kläm eller användas som slagträn!

2 kommentarer:

  1. Har läst detta tidigare. Började på en kommentar, men lade ner. Vet inte riktigt vad jag ska skriva mer än att samtidigt som det är trist och sorgligt, så kan det vara början till något bra.

    Även om jag inte känner dem så vill jag önska dem lycka till i detta beslut.

    SvaraRadera
  2. Malde, visst är det trist och sorgligt. Sorgligt att en relation man under många år trott och byggt på inte blir som man tänkt sig. Sorgen är naturligtvis stor hos alla inblandade. Det jag tycker är modigt och moget är ändå att på ett vuxet sätt kunna hantera det innan någon blir sårad och bitter. Att kunna hantera det så att man kan fortsätta ha en bra relation, för egen och framförallt för barnens skull.

    SvaraRadera