MÅ GOTT!

måndag 20 juni 2011

Roliga reaktioner

Jag har aldrig varit särskilt bekväm med att vara med på bild, dels pga min övervikt och dels pga att jag i 99% av foton lyckas blunda. I lördags däremot, iförd min nya fina klänning, lyckades min dotter ta ett riktigt bra kort på mig innan vi drog iväg på fest. Då jag kände mig riktigt, riktigt fin i klänningen och faktiskt var ganska nöjd med kortet så la jag upp det på Facebook. Helt ärligt, mest för att visa den fina klänningen...utan att tänka på att många av mina "vänner" på Fb inte sett mig sedan innan operationen.

Reaktionerna? Hahaha, ja - vad ska man säga?! En del väljer att rent spontant uttrycka saker som "Wow" och "Shit, vad snygg du är!", andra väljer att skicka privata meddelanden med innebörden typ "inte för att du var tjock förut, men jösses vad smal och snygg du är nu...". Sen finns det dom som väljer att visa upp bilden för halva släkten, tillbringa tid med att skvallra och spekulera och sen väljer att ringa upp min mor för att fiska information! "Vad har X gjort, hon har blivit så smal, har hon bantat?" Eh, VAD har ni med det att göra?! Mamma, som är en cool dam svarade bara att "hon äter mindre portioner och oftare, hon mår jättebra!"

Jag mår verkligen jättebra och det syns på mig! Klänningen är fortfarande något av det snyggaste jag köpt och den kommer att användas, bland släkten, på Midsommar! Ha!

3 kommentarer:

  1. Tummarna upp!

    /Malde

    SvaraRadera
  2. Du är bäst helt enkelt. Vilken resa du gjort! Din man måste tycka du är vrålsexig. Det hade jag tyckt om jag vore man ;)

    SvaraRadera
  3. Tack! Både för tummar upp och för "vrålsexig" kommentar - den fick mig att skratta högt! :-)

    SvaraRadera