MÅ GOTT!

lördag 9 juni 2012

Skruvat

Sedan min viktoperation för ett och ett halvt år sedan har jag inga hungerkänslor alls utan jag måste äta efter klockan. Varannan timme är det som gäller för att jag ska få i mig rätt mängd kalorier och näringsämnen. Jag landade på målvikt i höstas och har sedan dess legat stabilt på 64-65 kilo. Nu har jag helt plötsligt rasat 3 kg på två månader, då jag mitt i kaoset glömmer bort att äta. Vänner och släkt börjar kommentera att nu börjar jag se ohälsosamt smal ut... Jag måste alltså nu prioritera att få ordning på matintaget och försöka "äta upp" mig lite.

För någon som tillbringat över 20 år med att banta och kämpa med övervikt är detta en helt sjukt skruvad känsla...

2 kommentarer:

  1. Kan förstå detta, att det är en helt skruvad känsla. Undrar om jag kommer dit? Op i slutet av mars i år, men inget jag skriver om i bloggen. Har en "vän" som inte behöver veta detta, då det skulle bli ett evinnerligt tjat på henne. Hon jobbar på VV...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Malde - jag hoppas verkligen att du, precis som jag gjort, landar mentalt i normalvikt. Det tar ett tag men det är en oerhört skön känsla, att kunna ha ett normalt och avslappnat synsätt på vikt och mat. Att sen, tyvärr, tappa kontrollen och börja tangera på undervikt är ju inget att rekommendera men jag fokuserar nu på att verkligen få i mig tillräckligt.

      Grattis till din op, jag hoppas du mår bra och att du väljer att inte informera alla sk "vänner" har jag förståelse för. Jag har en del släktingar som jag valt att hålla utanför också... :-) Må gott!

      Radera