MÅ GOTT!

måndag 11 juni 2012

Vad motiverar?

Jag har idag haft prestations-, utvecklings- och lönesamtal med min chef. Under omständigheterna i mitt privatliv just nu, vilka jag har varit helt öppen om med min chef, tyckte han att jag presterat bra och de individuella bonusmålen faller ut till betalning. Skönt med förstående chef som ger mig utrymme och möjlighet att fokusera på den privata sidan just nu. När vi kom till lönebiten i samtalet ställde han frågan vad jag hade för förväntningar och mitt svar blev nog lite oväntat;

-Jag vill inte ha någon procentuell löneförhöjning i år, jag vill ha möjlighet att gå ner på deltid under sex månader med bibehållen lön istället!

Hål i huvudet kanske vissa tycker, men faktum är att jag tjänar helt ok redan och just nu lockar ledig tid mer än något annat. Jag behöver kunna landa i livet och för det behöver jag tid utan att ha behöva ha prestationsångest på jobbet.

Han tog med sig förslaget så får vi se vad han kommer tillbaka med.

2 kommentarer:

  1. Håller tummarna för att du får igenom det önskemålet.
    Det är himla skönt när man kan göra så.
    Lycka till med allt. / Elisabeth

    SvaraRadera