MÅ GOTT!

onsdag 10 februari 2010

Jag bestämmer själv

En känsla av att jag själv styr mitt liv börjar infinna sig. Som rökare lever man ständigt med att någon "annan" är chef, det är något annat som styr och bestämmer. Man tänker konstant kring rökningen och cigaretter; har jag tillräckligt många cigaretter kvar i paketet? Måste jag köpa mer cigaretter? När kan jag ta min nästa cigg? Var får man röka? Är det barn i närheten eller kan jag tända en nu? Det är egentligen helt sjukt hur mycket detta påverkar ens liv! Just nu tänker jag av naturliga skäl också väldigt mycket på just cigaretter och jag ser fram emot när detta ämne överhuvudtaget inte upptar min tid - när rökning och cigaretter inte är något jag reflekterar över alls.

3 kommentarer:

  1. Tycker din blogg verkar intressant. Ser fram emot att följa din kamp =) Hoppas det är ok att jag la till mig som följare.

    SvaraRadera
  2. Haha....det är sant att det styr mycket även om jag inte tycker att det är riktigt så illa.

    Förstår att tankarna kretsar kring rökningen mest hela tiden just nu:( bara kämpa vidare!!!!

    kramar

    SvaraRadera
  3. Fia - Stort tack och hjärtligt välkommen!

    Maja - Hur illa det upplevs är självklart individuellt. För mig var nog det värsta när jag kunde upptäcka sent en kväll att jag bara hade en cigg kvar i paketet och den panik som då infann sig. Ta den nu (eftersom jag självklart var röksugen) eller spara den till morgonen efter (då jag visste att jag skulle vara ännu mer sugen då)? Idiotisk intern dialog att behöva ha med sig själv.

    SvaraRadera