MÅ GOTT!

söndag 11 september 2011

Stunder i livet

Idag för 10 år sedan satt jag på jobbet. Jag satt vid ett skrivbord och läste ansökningar till mitt eget vikariat. Jag var gravid i sjätte månaden och fann mig själv väldigt ofta sitta och klappa mig på magen. Det var vår första dotter som låg där inne och som så många andra förstagångsmammor var jag helt uppslukad i min egen graviditet, allt annat kändes väldigt orelevant och oviktigt.

Så kom den där stunden. Den stunden då surret på kontoret ändrade karaktär. Stunden då mina kollegor började surfa runt på Expressen och nyheten spred sig. Vi samlades i ett konferensrum och slog på TV:n. Där satt vi och försökte ta in bilderna, bilderna på det ofattbara. Den dagen kommer jag aldrig att glömma!

Min dotter föddes tre månader senare och tanken på att detta hände före hennes livstid är också svår att ta in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar