MÅ GOTT!

lördag 15 oktober 2011

Ny Batmobil

Jag har under senaste 5-6 åren kört omkring i en liten svart koreansk förtäckt moped, en Hyundai Atos. Inte mycket bil över den liksom, mer som en liten läskburk med tre växlar. Den har funkat då jag i stort sett bara kört 7 km fram och tillbaka till jobbet. Nästa år kommer den med all sannolikhet inte gå igenom besiktningen och jag är lite sugen på att ha lite mer bil. Eftermiddagen har därför tillbringats i bilhallar och beslutet är nog taget. Imorgon ska jag tillbaka och tala om för bilförsäljaren vad jag är villig att betala för den här:
 Maken tycker jag är pinsam och tjejerna skäms, men herregud - aldrig acceptera första pris! Jag går igång i förhandlingar och är det någon gång man ska ta i med hårdhandskarna så är det väl när man köper begagnad bil?! Wish me luck!

3 kommentarer:

  1. Läcker! Det därmed förhandlingar överlåter jag till maken.;)

    SvaraRadera
  2. Absolut - på han bara
    (försäljaren alltså)
    (verbalt alltså - inte fysiskt)
    äsch - du fattar...
    ;-)

    SvaraRadera