MÅ GOTT!

onsdag 12 oktober 2011

Aha-upplevelser!

Vi hade nytt möte med terapeuten igår och han hade en uppenbar strategi för att få min man lite mer på tåget. Whiteboard-tavlan användes och tankar, funderingar, värderingar och prioriteringar kastades upp i olika färger. Mycket av det som kom fram har jag haft i bakhuvudet länge men när jag fick det visualiserat så blev det extra tydligt. Många av de saker som kom fram tror jag att min man formulerade för sig själv för allra första gången. Vi har startat en process, vägen är lång och jag tror inte att någon utav oss vet var den kommer att leda...

4 kommentarer:

  1. Haha Chrissan, du var lite snabb. Jag la upp en bild på nämnda whiteboard-tavla (terapeutens förslag att vi skulle fota den), tänkte skriva texten till den. Insåg sen att den var lite för privat och tog bort den... :-)Jag håll på att uppdatera texten när du kommenterade.

    SvaraRadera
  2. Men, ni gör det... Och hur det än slutar, så har ni gjort det här tillsammans. Slutar det med att ni väljer att gå skilda vägar, så blir det förmodligen en lyckligare skilsmässa än om ni inte gjort detta. Och om ni genom detta hittar tillbaka till varandra, så är det ju bara underbart!

    SvaraRadera
  3. Haha, ok.;)

    Ni har gett er in på en slingrig stig, antingen når ni målet tillsammans eller så skiljs ni åt vid en vägkorsning.

    Ni ger det iaf en chans, det tycker jag är positivt.:)

    SvaraRadera