MÅ GOTT!

söndag 16 oktober 2011

Stanna upp

Ibland behöver man stanna upp och känna efter. Bara vara och söka känslan av att vara i nuet. Vissa kallar det för mindfulness, andra kallar det för yoga. Jag kallar det för "stanna-upp-och-känn-efter" tid. Det har jag nu gjort och kan konstatera att jag haft en av de bättre helgerna på länge. Tjejerna vann sin innebandymatch igår, jag hittade och köpte mig en ny bil, äldsta dottern var ute med kompisar i skogen och kom hem med korgen full av trattisar och yngsta fick äntligen sitt "bjuda-på-bio-och-hamburgare" kalas.

Det har varit en riktigt bra helg, fylld av energi som jag nu ska försöka ta med mig in i veckan som kommer!

1 kommentar:

  1. Det där har jag också försökt anamma senaste helgerna... för att få energi och orka med vardagaen. Har funkat ganska fint, men... helgerna är ju så förbannat korta!

    SvaraRadera