MÅ GOTT!

torsdag 11 augusti 2011

Nån gång ska vara den första...

Obs, äckelvarning! Sedan jag började fundera på min viktoperation har jag hängt på många olika forum för att samla in så mycket information som möjligt. Det finns ett helt amerikanskt forum tillägnat just den operationen jag gjort; Sleeve. Jag har många gånger läst om sk. "slider-foods" och inte riktig förstått vad som menas. Man pratar alltså om mat som pga sin konsistens slinker ner lite för fort för att det ska vara bra för oss opererade. Antingen får man i sig för mycket för fort och därmed mår illa eller också så passerar det magsäcken för fort och man känner sig hungrig igen alldeles för snabbt. Idag, snart 10 månader efter min operation, har jag upplevt detta för första gången.....och urk!

Spaghetti och köttfärssås av alla saker, ner i magsäcken alldeles för snabbt och i för stor mängd....mycket underlig upplevelse måste jag säga. Kallsvettig och omedelbart illamående, med efterföljande besök på toaletten blev konsekvensen. För att verkligen grotta i äckligheten så kan jag konstatera att ganska exakt de två matskedar som blev för mycket för min lilla magsäck, var de som kom upp igen. 10 minuter senare mår jag toppen igen! Väldigt speciellt....men nu vet jag vad de menar när de pratar om "slider-foods"!

1 kommentar:

  1. Oj men imponerad att det faktiskt inte händer oftare. Det är ju trots en balansgång av större sort. Skönt att du mår bra igen.

    SvaraRadera