MÅ GOTT!

tisdag 16 augusti 2011

Win - win



Jag har ju sedan min viktresa startade rensat ur garderoben ett par gånger, men har liksom hängt kvar i en hel del plagg som någon slags nödutgång. De där plaggen som jag någonstans längst bak i huvudet trott att jag måste ta till när jag går upp igen. Min hjärna har fortfarande inte helt greppat att risken är minimal den här gången; med min nya magsäck så kommer jag inte att gå upp alla kilona igen!

Nu har jag landat på målvikt och stått still i ca 2-3 månader (bara känslan av att efter semestern kunna ställa sig på vågen och EXAKT på hektot väga detsamma som innan är obeskrivbar, tidigare år har jag lagt på mig minst 3-4 kg på sommaren) och börjar våga tro att det är här jag ska vara.

Om fyra veckor åker jag med en väninna till New York med enda syftet att shoppa och dricka champagne. För att göra plats för nya kläder har nu de sista "nödutgångs-kläderna" packats ihop och lämnas imorgon till Stadsmissionen. Win-win, helt enkelt!

Nästa projekt blir att lägga ut mina Odd Mollysar på Tradera (sorry Stadsmissionen, men de får ni inte...) för att förhoppningsvis kunna ropa hem lite nya i mindre storlek.


1 kommentar: