MÅ GOTT!

tisdag 29 maj 2012

De vänner man förtjänar...

När livet krisar och man sjukskriver sig en vecka för att försöka leva ut hela jävla känsloregistret på en gång, då är det fantastiskt att ha vänner. Vänner som sluter upp och fångar in, vänner som man vet att man kan ringa mitt i natten och gråta ut hos. Vänner som inte skulle tveka en sekund att kasta sig i bilen, på flyget eller i en taxi för att komma om det behövdes. Sådana vänner har jag, och jag har inte bara en sån underbar människa i min närhet. Jag har fyra stycken! Fyra både gamla och nya väninnor som jag kan omsluta mig med och de är som bomull för mina själsliga sår just nu. Den ena fantastiska människan har varit min allra bästa vän sedan vi var 6 år och henne vände jag mig till igår. Jag behövde inte säga många ord innan hon bara sa "kom hit!". Hon och hennes familj bor på ett fantastiskt ställe, ett ställe där jag fick landa ett dygn och bara vara. Ett ställe att checka-in på mitt i gråten.
Väninnan och hennes döttrar hade bäddat fint åt mig, ställt champagne på bordet och lagt choklad på kudden.

Jag vaknade i morse till den här utsikten och frukosten serverades på altanen.
Om man har de vänner man förtjänar så har jag gjort mycket gott i livet som har så helt makalösa, fantastiska, underbara och genuina vänner!!

2 kommentarer:

  1. Underbart!
    Jag gråter en skvätt här.
    Vad glad jag är att du har såna underbara vänner!
    KRAM!

    SvaraRadera