MÅ GOTT!

torsdag 24 maj 2012

Torkade tårarna....

..och bestämde mig för att använda dagen och känslorna till något annat istället. Huset ska säljas efter sommaren och innan dess är det en hel del pyssel som ska göras. Inga stora renoveringar, men listan är ändå lång över saker att ta tag i för att förhoppningsvis locka så många intressenter som möjligt.

Jag har en kompis som jobbar med sk. homestyling och hon kommer hjälpa mig med sista piffet, men att det ska vara rent och undanplockat fattar ju till och med jag. Dagens projekt fick därför bli balkongen utanför tjejernas rum. Den har aldrig använts till annat än förvaring av skit och frömjöl....

Ångrar att jag inte tog en före-bild, men det som ligger där nere är vad jag hittade därute och som nu ska till tippen.

Efter lite damma, tvätta, olja in trädäcket och en tur till affären senare ser balkongen ut så här istället.
 Tänker mig något grönt i Höganäskrukan senare, men det köper jag inte nu för då hinner jag ta död på det flera gånger om innan Augusti....

En sak att stryka från listan och känslorna gick från ledsamhet till att vara nöjd. Känslan av att få hiva massa skit över ett balkongräcke var jäkligt förlösande måste jag säga - kan rekommenderas!

3 kommentarer:

  1. Förstår att det känns skönt att kasta över räcket. Så snyggt det blev!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack Malde! Jag kände mig riktigt nöjd efteråt och som sagt...att få kasta en jäkla massa skit över ett balkongräcke kan rekommenderas när man har en del frustration i kroppen. Riktig Rock'n'roll känsla!

    SvaraRadera
  3. Det är också skönt att riktigt drämma ner grejer i en tom container. Speciellt hårda saker, som gör att det låter mycket. Också det Rock'n'Roll-känsla. Funkar även vid sorg. I alla fall för mig.

    SvaraRadera