MÅ GOTT!

torsdag 31 maj 2012

Torsdag i krisveckan..

Fortsätter mitt fokuserade krisande med en tämlligen händelselös torsdag. Jag har idag varit en sväng på jobbet för att hämta datorsladd, varit på gymmet och sagt upp mitt kort - varför betala nästan 500 kr per månad för ingenting? - varit på banken för att träffa min rådgivare inför lägenhetsköpet, varit på skolan för att krama tjejerna och informera dom om att jag flyttar in till stan och är hemma igen på söndag. När jag var där träffade jag även lill-tjejens pedagog som drabbats så hårt, så hårt. Jag gav henne den varmaste och innerligaste kramen jag kunde och jag beklagade sorgen med tårar i ögonen. Hon finner styrka i barnen i skolan och känner att deras frågor och funderingar hjälper henne att bearbeta och förstå. "Livet är bajs ibland" kunde vi enas om!! Livet ska inte ta slut vid 20-års ålder, så är det bara!

Packade sen väskan och drog till min tillflyktslägenhet i stan. Käkat middag, lyssnar på musik,surfar och äter lösgodis....känns som att jag kommer somna tidigt, tidigt ikväll och förhoppningsvis vakna utvilad och pigg imorgon. Jag tänker mig en heldag på stan; strosa runt, caféer, affärer och titta på folk.

4 kommentarer:

  1. Fina du..för 12 år sedan var jag där. Sedan började jag leva. På riktigt. Det blir bra. Sen.

    SvaraRadera
  2. Ja, livet är bajs ibland. Men det blir bättre, man börjar leva igen. Även efter det hårdaste slaget. Det är i alla fall min erfarenhet. Hälsa pedagogen detta.

    Sorgen är som en vass sten, den försvinner inte. Den blir bara mindre vass med åren.

    Ja, du vet ju vad jag har gått igenom, och jag lever fortfarande. Kan numera hitta glädje i livet igen. Det är skönt. Men visst kommer det dalar. De bra dagarna överväger sedan en tid tillbaka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kära, kära Malde - du förstår säkert att det var just till dig mina tankar gick först när jag nåddes av nyheten om pedagogens son... Styrkekramar även till dig då jag förstår att det är en sorg som aldrig försvinner. Skönt att höra att du landat i stadiet där de bra dagarna överväger! KRAM!

      Radera
    2. Kära, kära NinaPX, visst anade jag det.

      Jag önskar dig och tjejerna det bästa, och skickar styrkekramar. Jag vet inte hur det känns för dig, har inte varit i den situationen själv. Däremot tror jag att du är stark nog att ta dig igenom det hela så gott som det går. Det känns så när jag läser "mellan raderna". Men jag kan förstå att det känns svårt också.

      Skulle kunna skriva en roman som kommentar, men jag ska bespara dig detta.

      <3 Kramar <3

      Radera