MÅ GOTT!

onsdag 6 januari 2010

Börja hellre än sluta

Jag ska göra förändringar i år, nödvändiga förändringar för att hitta balansen. Jag inbillar mig att det är lättare att säga att man ska "börja göra något" än att man "ska sluta göra något". Därför ska jag i år:

  • Börja vara en orökt nikotinist
  • Börja kunna använda de kläder jag köpte för 1,5 år sedan igen
  • Börja röra på mig så pass mycket att jag mår bra och sover bättre
Inga quick fixes, inga slutspurter eller crash diets (been there, done that, got the T-shirt) - den här gången ska jag nå mina mål på lång sikt. För min egen del framförallt, men även för mina barns skull.
Vi var helt ensamma i pulkabacken, inga hål i nacken där inte. Det är väl bara hundägare & idioter som ger sig ut i minus 20 - vi har ingen hund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar