MÅ GOTT!

onsdag 6 januari 2010

Titta lite bakåt innan vi tittar framåt

Matchvikter jag haft de senaste tio åren:
  • Toppnotering (på förlossningen) - 118 kg
  • Toppnotering (utan bebis i magen) - 102 kg
  • Bottennotering (för ca 2 år sen) - 73 kg
  • Däremellan har jag åkt berg- och dalbana..
Saker jag gjort för att gå ner i vikt:
  • Viktväktarna
  • "Sunt förnuft" metoden
  • VLC-diet med soppor
  • Handflatemetoden
  • Tränat regelbundet
Saker jag gjort för att gå upp i vikt:
  • Ätit för mycket och fel mat
  • Ätit för mycket godis och choklad
  • Druckit för mycket vin
  • Slutat träna
Saker jag uppenbarligen saknat:
  • En sund relation till mat och godis
  • Förmågan att inte gå upp i vikt igen
  • Förmågan att bibehålla intresset för motion
Så, nu ska jag ta lärdom av ovan och hitta en väg framåt, vägen till målet där jag Mår Gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar