MÅ GOTT!

måndag 22 november 2010

1 - Presentera mig själv

Eftersom jag har noll och ingen inspiration till att skriva nåt överhuvudtaget på den är bloggen just nu, så tar jag till lite fusk. Utmaningen som florerar på många bloggar just nu:

Hm, presentera sig själv när man samtidigt vill vara lite anonym, bara det kan ju bli en utmaning. Nåja, jag är en kvinna som är närmare 40 än 37 (å så ska det vara när ångan är uppe!), född -71 så fyller alltså 40 år enligt passet nästa år. I sinnet tror jag fortfarande att jag är 24 och detta ställer till det lite ibland. Jag är ensambarn som hade en stabil uppväxt i Stockholms skärgård och mina föräldrar väntar fortfarande på att jag ska tonårsrevoltera.

För väldigt länge sen fick jag för mig att jag skulle bli reseledare och åkte därför till Athen på en kurs. Ganska snabbt insåg jag att yrket innebar att ständigt vara trevlig, till och med mot idioter, och jag hoppade därför av kursen. Tillbringade istället resten av tiden med att dricka Ouzo och hänga på grekiska barer. Det slutade med att jag en mycket sen och blöt kväll träffade min nuvarande make, en make som förövrigt är engelsman.

Fyra år senare flyttade vi ihop i England, men då jag efter fem år på den engelska landsbygden längtade hem till vänner och havet tog jag med mig pick& pack (inklusive mannen och en katt) och flyttade hem igen.

Tillsammans har vi två döttrar som är födda med 1,5 års mellanrum, två döttrar som jag älskar över allt annat och som samtidigt regelbundet driver mig till vansinne.

Jag har av en ren slump hittat mitt drömjobb och som jag dessutom utövar på ett riktigt spännande företag, ett företag som säljer produkter som jag älskat sedan jag var liten! Jag påstår även att jag är riktigt bra på det jag gör, så rätt kvinna på rätt plats helt enkelt.

1 kommentar: