MÅ GOTT!

söndag 28 november 2010

4 - Det här åt jag idag

Haha, ja det var ju ett riktigt spännande ämne att skriva om som viktopererad. Men ok;

Frukost blev kesoplättar eftersom jag ändå skulle göra sådana till lillskruttans matsäck till morgondagens skridskoutflykt. Kesoplättar är helt enkla att göra och fulla av protein (vilket man vill ha mycket av efter operation) jag kastade även i lite extra proteinpulver i de som var till mig. En liten burk keso, 2 msk mjöl, 2 ägg, ett rivet äpple och kanel ner i en bunke, kör med stavmixern så det blir en ganska slät smet. Klicka ut i stekpanna och stek på medelhög värme. De kräver lite försiktig hantering i stekpannan för att inte ramla isär, så lite schvung i vändningen krävs!

Lunch blev lite kebabkött och kokta gröna bönor.

Middagsgäster på kvällen och det blev färsk pasta och en sås gjord på fläskfilé, choritzokorv, salsa och lite matlagningsgrädde.

Mellis under dagen var en yoghurt och knäckesmörgås.

Gästerna bjöds på glögg och pepparkaks- och philadelphiaost bollar till efterrätt, jag nöjde mig med en enkel fullkornspepparkaka.

Helst ska jag hinna få i mig ett mellanmål till innan läggdags.....

3 kommentarer:

  1. Du är duktig! Viktigt att du vet det kära vän. Du kämpar på med ditt nya ovanliga matintag. Heja heja!!

    SvaraRadera
  2. Tack Miss Furie, jag kan inte påstå att jag känner mig särskilt duktig. Det krävs liksom ingen duktighet ännu. Jag känner ingen hunger utan äter endast efter klockan och rätt val av mat är enkla så här i början i alla fall. Jag kan tänka mig att man får ta till duktigheten senare, då man kanske lättare släpper på kontrollen. :-) Tack och må gott!

    SvaraRadera
  3. Men känner du ingen frestelse över gosaker när alla andra äter goda ostbollar?Fast å andra sidan om du nu inte känner suget så kan de kvitta och det är väl de som är hela poängen med operationen. Jag tycker du är duktig i alla fulla fall. (-:

    SvaraRadera